כללים להתאמת צבעים נכונה על פי גלגל הצבעים

התאמת צבעים נכונה יכולה להיות מורכבת. אבל, אם תשמרו על כמה כללים המבוססים על גלגל הצבעים, תוכלו גם אתם לעצב את הבית בצבעוניות מושלמת

 

בעיצוב פנים במרכז, בצפון, או בכל איזור אחר בארץ, התאמת צבעים מהווה חלק עיקרי ביצירת חלל הרמוני ומעוצב. לכן בחרנו הפעם לשתף אתכם ב"סודות הקטנים" המנחים אותנו בבואנו לבחור צבעים לאיזור שאותו אנחנו מעצבות. אך קודם כל נתחיל בבסיס: כדי להבין כיצד נוצרים שילובי צבעים מנצחים, כדאי להכיר את גלגל הצבעים.

גלגל הצבעים מורכב במרכזו משלושה צבעי  יסוד – כחול, צהוב ואדום, אשר יחד עם שחור ולבן (שאינם מוגדרים כצבעים), יכולים להרכיב כל צבע שנבחר.

סביבם על גלגל הצבעים נמצאת קבוצת הצבעים המשניים – כתום, ירוק וסגול, שנוצרו מערבוב צבעי היסוד.

במעטפת החיצונית של גלגל הצבעים מצויים צבעים שנוצרו מערבוב הצבעים המשניים. 

להלן כמה כללים שיעזרו בהתאמת צבעים נכונה:

  1. ליצירת מראה הרמוני, השתמשו בצבעים מאותה "משפחה". כלומר, אדומים עם גוונים אדומים, כחולים עם גוונים כחולים וכו'.  
  2. אם רוצים מראה מעניין יותר בלי "לקחת סיכון", כדאי לבחור בגוונים הנמצאים בסמיכות על גלגל הצבעים. למשל אדום עם כתום או סגול.
  3. ליצירת דרמה ומראה נועז, השתמשו בצבעים שנמצאים בצדדים מנוגדים בגלגל הצבעים. למשל, סגול וצהוב. כדאי לבחור באחד הצבעים הללו כצבע הדומיננטי ואת השני להכניס במינון נמוך יותר.
  4. אם תרצו אוירה חמימה ואנטימית, השתמשו בגוונים החמים – אדום, כתום וצהוב.
  5. אם תרצו להשיג תחושת רוגע ומרחב, השתמשו בגוונים הקרים – כחול, ירוק וסגול.

הכותבות – יעלי לוי קופל וקלאודיה ויסברג ליבנה, הן מעצבות פנים ובעלות המשרד "דואט" –  המתמחה בתכנון, עיצוב פנים וניהול שיפוצים במרכז, שיפוצים  בשרון, ושיפוצים בירושלים והשפלה.

כנסו לקרוא על השירותים של המשרד.

צור קשר

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני