במיוחד למתעניינים בשיפוצים בתל אביב: כיצד להיערך נכון לקראת שיפוץ או איך לא לתת לשיפוץ לצאת משליטה?

מתעניינים בשיפוצים בתל אביב? חושבים לשפץ את הבית שלכם? ריכזנו במיוחד בשבילכם מספר נקודות שיכולות לסייע לכם להיערך נכון לקראת השיפוץ:

  1. לפני הכל חשוב מאוד להגדיר את התקציב העומד לרשותכם ולנהל את התהליך כולו כשתקרת התקציב עומדת לנגד עיניכם בכל אחד מהשלבים. השיטה הטובה ביותר – באמצעות תיעוד של כל הרכישות והתשלומים לכל בעלי המקצוע בטבלת אקסל.
  2. בהמשך, יש לערוך רשימה של הדברים שהייתם רוצים להשיג בשיפוץ, מה הם הדברים שמפריעים לכם כיום ומה תרצו לשפר. המלצה שלנו – תנסו להסתכל מדי פעם בעיניים ביקורתיות ולשאול את עצמכם: האם אני באמת צריך את זה? במיוחד לגבי דברים שאתם לא בטוחים בהם.
  3. כשמדובר בשיפוצים בתל אביב, לרוב הדירה המיועדת לשיפוץ היא דירה ישנה. לכן, ברשימה שהכנתם כדאי שתכניסו גם החלפה/שדרוג של הצנרת, של החשמל ואולי אפילו של החלונות. אלו דברים שלא חושבים עליהם תמיד כי לרוב לא רואים את הצנרת הישנה, את ארון החשמל שלא מתאים לכמות המוצרים החשמליים כיום או את האיטום הלא מספק של החלונות. הדברים הללו ישפיעו על התקציב שלכם וכדאי להיערך לכך מראש.
  4. אל תשכחו לבדוק האם יש צורך באישורים מיוחדים מהעירייה. לכל עירייה יש את הכללים שלה, ואם מדובר בשיפוצים בתל אביב לדוגמה, חשוב לבדוק בעיריית תל אביב עצמה האם נדרש היתר לשינוי הספציפי שלכם.
  5. השלב החשוב הבא הוא הערכת עלויות השיפוץ. מכיוון שרוב המשפצים אינם בעלי ידע וניסיון בתחום, אנו ממליצות להתייעץ עם איש מקצוע (מעצב, קבלן, אדריכל). תפקידו להעריך האם התקציב שהגדרתם אכן תואם את היקף השיפוץ שאתם רוצים לבצע. לא פעם במסגרת ייעוץ שנתנו לקראת שיפוץ בית או דירה, התגלה שהערכת התקציב של המשפצים הייתה נמוכה בהרבה מהתקציב שאמורים היו להקצות לשיפוץ. במקרים כאלה עדיף לדעת זאת מראש ולהיערך בהתאם.
  6. וכמובן, לפני שנכנסים לשיפוצים בתל אביב או בכל מקום אחר, אנו ממליצות לכם לעבוד עם איש מקצוע שיתרגם את הצרכים והרצונות שלכם לתכניות עבודה ולרעיונות עיצוביים תוך התחשבות בתקציב ובלוחות הזמנים.

הכותבות- קלאודיה ויסברג ליבנה ויעלי לוי קופל, הן בעלות המשרד "דואט" המתמחה בתכנון, עיצוב פנים וניהול שיפוצים.

צור קשר

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני