שינוי תהליך עיצוב הפנים בעידן הזום

אחד השינויים הגדולים שהביאה הקורונה הוא קיום מפגשים אינטרנטיים באמצעות תוכנות כמו זום.  השימוש בזום הוביל לשינוי משמעותי בתחומים רבים כמו – תעסוקה, רפואה ולימוד. אנחנו צופות שגם עולם עיצוב הפנים ילמד לנצל את היתרונות הרבים שבזום.

השימוש בתוכנות כמו זום מאפשר לנו לשנות לחלוטין את אורח חיינו. עוד ועוד חברות מאפשרות לעובדים לעבוד מהבית, בית הספר מתנהל מחדר הילדים, קבוצות נטוורקינג מקיימות את המפגשים שלהם דרך הזום, אנשים מבוגרים יכולים להשתתף בהרצאות בלי לצאת מהבית ועוד. אפילו קיימת מגמה לאפשר לאנשים להתגורר במדינות אחרות בלי לעזוב את מקום עבודתם תוך שימוש באינטרנט ובזום.

 

גם  בעולם עיצוב הפנים יש לתוכנות כמו זום יתרונות- הן עבור הלקוחות והן עבור המעצבים. חשוב להדגיש כי פגישות בזום לא יכולות בשום אופן להחליף את הקשר האישי בין הלקוחות לבין המעצב. אבל, הזום יכול להפוך להיות כלי נוסף בתהליך העיצוב והשיפוץ, בדיוק כמו שיחות הטלפון ותכתובות המייל:

  1. חיסכון בזמן: בתחילת תהליך השיפוץ והעיצוב מתקיימות מספר פגישות פרונטליות בבית הלקוח, במשרד המעצב או במקום אחר. כל פגישה כזו אורכת כשעתיים ואפילו יותר אם מוסיפים את זמן הנסיעה לפגישה. עבור לקוחות עסוקים עם לוח זמנים עמוס וגדוש, קיום חלק מהפגישות בזום יכול להיות פתרון מצוין. למשל, הפגישה הראשונה לרוב עוסקת בהגדרת צרכי הלקוח, הבעיות שהם רוצים לפתור והבנת החלומות שלהם. פגישה כזו אפשר לקיים בקלות תוך שימוש בתוכנת זום.

  2. הגברת יעילות העבודה והקשר בין הלקוחות והמעצב: לאחר שהמעצב נפגש עם הלקוחות ומציג להם את ההצעות שלו לתכנון ולעיצוב הבית, מתחיל שלב שבו מדייקים את התכנון עד לגיבוש התוכנית הסופית. הקשר בין המעצב ללקוח מתקיים בשלב זה בטלפון ובמייל. אבל ידוע שאנשים שמקיימים פגישה פרונטלית, מבינים זה את זה טוב יותר ומגיעים להחלטות מהר יותר. אם המעצב והלקוחות יקיימו מפגשי זום במקום שיחות טלפון ותכתובת במייל, ההחלטה על תוכנית סופית תהיה מהירה וקלה יותר.
  3. עבודה עם לקוחות שמתגוררים בחו"ל – יש לא מעט לקוחות המתגוררים בחו"ל שמשפצים דירה בארץ, בין אם למטרת מגורים בעתיד ובין אם למטרת השקעה. הקשר אתם מורכב יותר משום שהוא מתנהל בעיקר בטלפון ובאינטרנט, כמעט ללא פגישות פרונטליות. קשר כזה ב"שלט רחוק" הוא פתח לאי הבנות, טעויות ועיכובים. בעידן הזום, הלקוחות לא צריכים לטוס לארץ כדי להיפגש עם המעצב או הקבלן. הפגישות מתנהלות מהבית וההחלטות מתקבלות בקלות ובמהירות.

  4. הכשרת המעצבים בטכנולוגיות המתפתחות ובטרנדים העיצוביים העכשוויים:
    תחום עיצוב הפנים מתפתח כל הזמן. לא רק האופנה והטרנדים משתנים, גם הבתים הופכים למתוחכמים יותר באמצעות שימוש בחשמל חכם, גופי אינסטלציה וחשמל מתקדמים ועוד. לא מעט מעצבים מתלוננים על כך שלוח הזמנים שלהם לא מתאפשר להם להשתתף בהדרכות ובהרצאות מקצועיות. אבל ההכשרה הזו הכרחית כדי לאפשר למעצב לתת ללקוח את הפתרונות הטובים ביותר. העברת הדרכות בזום בשעות שבהן המעצב נמצא בביתו, יכולה להיות פתרון מצוין.

 

הכותבות

יעלי לוי קופל וקלאודיה ויסברג ליבנה

"דואט" תכנון ועיצוב פנים

צור קשר

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני