טרנד חם בתחום התאורה – תאורת פחם ותאורת לד דמוי פחם

כמעצבות, כשאנו מתבקשות להכניס לעיצוב הבית חמימות ואוירה רכה, אנחנו משלבות בתאורה גם נורות פחם.

נורות הפחם מפיצות אור צהבהב המזכיר להבה של נר ומאירות את החדר באור צהבהב וחמים. חשוב להדגיש כי בחירת גופי תאורה מסוג זה היא על מנת ליצור אוירה. התאורה טובה לטווח הקרוב ואינה מיועדת להארה של חלל גדול.

אזורים מומלצים לשילוב נורות הפחם הם האי שבמטבח, פינת האוכל ואפילו בסלון. כל זאת בתנאי שלא מדובר בתאורה היחידה בחלל וקיים מקור אור עיקרי אחר. לדוגמה, סלון שיש בו תאורה צמודת קיר טובה או תאורה שקועה בהנמכת גבס, מתאים לגוף תאורה דקורטיבי עם נורת פחם.

בנוסף, נורות הפחם, מיוצרות בשלל עיצובים והופכות לגוף תאורה מעוצב בזכות עצמן.

בשנים האחרונות בקרב מעצבי הפנים, בחירת גופי תאורה מסוג נורות הפחם, הפכה לטרנד של ממש, וכל מעצבת פנים במרכז ובכל הארץ אוהבת להשתמש בהן בחללים שונים. סביר להניח שכבר נתקלתם בהן בחללים ציבוריים שמבקשים להעניק לקהל לקוחותיהם תחושה אנטימית וחמימה. הן פופולריות מאוד בבתי קפה, במסעדות ובמלונות.

בחירת גופי תאורה – אז מה היא בעצם נורת הפחם?

מדובר בנורת ליבון רגילה שבה הסליל עשוי מפחם או עטוף בפחם. הפחם הוא שגורם לאור להיות רך וצהוב. נורות הפחם מכונות גם נורות אדיסון, על שם ממציא הנורה החשמלית, זאת מכיוון שהנורות המקוריות היו עשויות פחם.

כאמור, היתרון המרכזי של נורה זו הוא האור המקסים שהיא מייצרת.

הנורה אינה נחשבת לזללנית חשמל ואורך חייה כשל מנורת ליבון רגילה.      

יתרון נוסף של בחירת גופי תאורה מסוג זה, הוא בתאמתן לבית מנורה זהה לזה של הנורות הרגילות. לכן ניתן לשלב אותן בגופי תאורה רגילים.

נורת לד דמוי פחם

בשל הפופולריות של תאורת הפחם, יצאה לאחרונה גרסת לד, שמצליחה לחקות במידה מסויימת את התאורה של נורות הפחם. נורת הלד היא חסכונית יותר לעומת נורות הפחם המקוריות ולמרות שאין בה את אותה רמת רכות של מנורת הפחם הרגילה, היא עדיין יוצרת אוירה נעימה מאוד ו"מספקת את הסחורה".  

לשם השוואה, נורת פחם בהספק 60 וואט מאירה כמו נורת ליבון בהספק של כ- 24 וואט. זאת ועוד, כיום ישנן גם נורות לד דמוי פחם בהספקים של 2-8 וואט בלבד עם התייעלות אנרגטית של כ- 100-110 לומן לוואט. ובתרגום לשפה שגם אנחנו מבינות: נורת לד דמוי פחם בהספק של 3 וואט, תפיק כמות הארה של נורת פחם בהספק של 60 וואט.

 

הכותבות – יעלי לוי קופל וקלאודיה ויסברג ליבנה הנן בעלות המשרד "דואט" המתמחה בתכנון, עיצוב וניהול שיפוצים במרכז, שיפוצים בשרון ושיפוצים בירושלים ובשפלה.

אולי יעניין אותך גם:

עיצוב פנים בסיגנון כפרי

עיצוב פנים בסגנון מודרני

צור קשר

השאר הודעה ונחזור אליך בהקדם

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני